Salgsbetingelser
Selger er Oh My Garn AS [931 455 893] og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen
BETALING:
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
LEVERING:
Levering har skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillings-løsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
ANGRERETT:
I henhold til forbrukerkjøpsloven i Norge gjelder det 14 dagers angrefrist ved kjøp på internett for kunder bosatt i Norge. Varen skal være ubrukt og i sin opprinnelige stand. Kjøper er selv ansvarlig for porto, men varens verdi vil bli tilbakeført til kjøper med en gang vi mottar varen.
REKLAMASJON:
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Digitale varer som oppskrifter og e-bøker er det ikke angrerett på.
MERK: oppskrifter skal ikke kopieres, videreselges eller deles.
Produkter laget av oppskriftene må heller ikke videreselges uten godkjennelse av oss. Dette kan du be om på e-post til hei@ohmygarn.no
RETUR:
Ønsker du å bytte produktet, hjelper vi deg gjerne med det. Produktet skal være ubrukt og i sin opprinnelige stand. Du må selv betale returporto og porto for nytt produkt, samt eventuelt mellomlegg for bytte til dyrere produkt.
KONFLIKTLØSING:
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.
PERSONVERN:
Jeg tar personvernet ditt på alvor og har en rekke systemer på plass for å sikre dine personopplysninger. Vi sletter deg gjerne fra mine systemer.
Ønsker du å slettes så send en mail til hei@ohmygarn.no så sletter vi deg. Jeg bruker cookies for å bedre din brukeropplevelse på siden og i markedsføringssammenheng.
COOKIES:
Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside. OhMyGarn.no bruker informasjonskapsler til flere formål:
- For at ulike tjenester på nettsiden vår skal fungere.
- Markedsføring og målretting
- Analyse og optimalisering av brukervennlighet
Når du avlegger et besøk til ohmygarn.no installerer vi cookies som er nødvendig for at du skal kunne benytte deg av nettsidene våre.